rubrik saknas ;)

Igår, torsdag var jag ledig från skolan eftersom jag åkte till Gävle och mönstrade med Fizz.
Vi hoppade inte så mycket. Vi började med en gemensam framridning, utan stigbyglar. Vi gjorde lite flyttningar och red förvänd galopp på volt. Framridningen tog ungefär 20 minuter, och vi red utan stigbyglar hela tiden.
Vi började med att hoppa några kryss. Sedan red vi en liten bana på kryssen. Efter att vi hade hoppat klart på kryssen gick vi över till de andra hindrena. Man började i trav på en bom till ett kryss, ett galoppsprång till en oxer och tre galoppsprång till ett räcke.
Vi hoppade inte så högt och inte så mycket men träningen gick verkligen jättebra ändå.


Idag började jag i skolan kl 9.10 och hade engelska till kvart över 10. Efter det skulle jag ha geografi, men det kom ingen. Jag väntade på att nästa lektion, svenska, skulle börja som var tjugo i 1, men det kom ingen då heller.
Det kunde ju inte jag veta eftersom jag var ledig igår.
Varför gick jag ens till skolan idag? Jag blir så less på sånt här, varför kan inte lärarna meddela det innan genom sms eller liknande?

Dagens ridpass var dressyrlektion, som alla andra fredagar. Vi började i skritten med att flytta inner bakben på en volt, det skulle gå i riktning mot sadelgjorden. I traven vände vi rätt upp vid bokstaven A och red öppna en bit och sedan sluta ut mot väggen så vi bytte varv varje gång.
I galoppen gjorde vi serpentin bågar. Efter första bågen skulle vi från galopp sakta av till skritt, nästa båge skrittade vi och gjorde förvänd sluta och när vi passerade medellinjen skulle vi fatta galopp och på nästa långsida stod vi i lätt sits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0