Hoppträningen

Det var ju som sagt hoppträning för mig och Fizz idag.
Jag började rida fram själv i trav och galopp. Hon var jättefin i traven. Vi red sedan två galoppbommar med tre språng mellan. När vi hade gjort det i båda varven hoppade vi en serie. Den började med en travbom, man skulle alltså börja i trav. Sedan var det studs med två hinder, ett galoppsprång till en oxer och fem språng till ett räcke som bara var en bomhög från början.
Efter det flyttades hinderna om lite. Vi tränade då på långa anridningar. Första hindret var en oxer på långsidan, nästa långsida vända man snett igenom till ett räcke och sedan snett igenom igen, då också till ett räcke.
Idag tränade jag på att hålla en bra galopp och min sits. Det gick jättebra idag och jag är nöjd över både mig och Fizz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0