Måndag

Idag var jag hemma från skolan eftersom jag var lite sjuk, jag är så förkyld.
Åkte i alla fall till stallet halv 2 och började med att rida. Jag red i skogen idag, det var ett tag sedan jag gjorde det och det märktes på Fizz. När jag travade av så tyckte jag att Fizz kändes lite konstig bak, så jag skrittade hem. När jag kom tillbaka till stallet och hoppade av, såg jag att hon stog och vilade på ett bakben, jag lyfte benet och tittade vad det var. Det var skon som satt snett och hon var öm och haltade, så vi fick ta av skon direkt. Imorgon kommer hovslagaren till stallet och sätter tillbaka en sko.
Hoppas hon inte är lika öm imorgon.
Klockan 5 hade jag och en till tjej teori med Åse eftersom vi går kursen specialidrott på gymnasiet, vi fick lära oss att visitera. Jag kunde redan det ganska bra, det är ju något som alla hästägare måste kunna, men vi fick i alla fall lära oss lite mer om det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0