Timrå hästsport förening

dsc_0370_preview (MMS)

Har varit i Timrå och tävlat idag. Hoppade Lätt b och lätt a. Jag tycker att Timrå brukar ha jättebra tävlingar. Lätt B: Jag red först fram lite på deras utebana där man kunde hoppa fram, Fizz kändes jättebra. Framridningen i ridhuset var inte direkt det bästa, det var ganska löst och det var helt upptrampat precis före räcket så man fick inte direkt superbra språng varje gång, men vid oxern var det väl helt ok. Banan var ganska bra. Det var en ganska lätt bana och underlaget där var betydligt mycket bättre. Det var lite hårdare och jag tycker att det är bra eftersom de kan hoppa av bättre, men det är inget underlag man ska rida på ofta. Fizz kändes bra inne på banan också. Vi var felfri i grunden och gick vidare till omhoppningen. Tyvärr så tog vi två bommar på hinder nummer nio som var det första i omhoppningen, men hon kändes som sagt bra förutom det. Lätt A: Red fram ute en stund först. Tänkte mest på vilken galopp hon hade, red mycket tempoväxlingar och fick upp en väldigt bra galopp. Red sedan fram inne också och underlaget var fortfarande likadant. Men jag och Fizz gjorde vårt bästa och gick in på banan när det var dags. Det var bedömning A:0 i denna klass, vilket innebär att tiden räknas direkt. Man måste alltså rida fort hela vägen. Fizz kändes i alla fall suuper i denna klass, och vi tog oss runt hela banan felfritt. Tiden räckte till en andra plats och jag är så stolt över min lilla Fizz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0